13 maj 2010

Handledsuppdate

Jomen jag kom ju på att jag inte uppdaterat om min operation.

  • Den gick bra.
  • Jag mådde mycket illa efteråt.
  • De öppnade upp handleden på 7 ställen
  • De satte aldrig fast min knöl på yttersidan av handleden utan tog bort den istället "För den fyllde ingen funktion ändå".
  • Jag hade gips till ovanför armbågen i fyra veckor och sen kort gips i tre veckor och nu har jag en plastskena som ser ut som något taget ur Star Wars som jag ska ha i minst sex veckor till.
  • Men jag har inte ont
  • Jag tränar varje dag och är sååå duktig enligt min arbetsterapeut

Och jag väntar på svar från PSR om jag får någon ersättning för att den klåparen gjorde fel förra gången. Och från TFA för att min olycksfallsförsäkring ger ingen ersättning om inte TFA styrker att det inte var en arbetsskada. Vilket det inte var men den hände på arbetet och då måste man först söka hos dem och sen när de säger nej så får jag från min olycksfallsförsäkring.

Så nu väntar jag bara...

Och jag fick ett brev från den första läkaren. Klåparen ni vet. Och han skrev att han hört att det inte gått så bra för mig efter avgipsningen och att jag var tvungen att operera om handleden. Och att han kände läkaren som skulle göra det för att de hade arbetat ihop oc han var övertygad om att jag var i den bästa vården. Och inget mer. Inte ens ett "ursäkta mig för att jag är en sån jävla dålig kirurg som inte ens kan pussla ihop ett liiiitet ben i en handled och dessutom inte ens lägger märke till att ledbandet gått av". Men tack för den då.

Inga kommentarer: