13 maj 2010

Jag kan inte bestämma mig

Under det senaste året har jag tänkt många gånger på att klippa håret. Jag klippte mig så många gånger som 4 förra året och det har jag nog inte gjort sedan jag var liten och mamma sa att nu är det dags för klippning. Jag är inte så förtjust i det där med frisörer. Det är som andras tandläkarskräck. Det är hemskt.

Men i alla fall så ska jag nu klippa mig. Tänkte jag. Nog.

Då har vi problem med hur. Ända sedan senaste klippningen, i september, har jag funderat på detta. Allt från mycket kort till att låta det växa ut igen. Men en frisyr är bestämt. Men inte vilken. Bara att det ska vara en som jag kan tjusa till men också låta vara som den är utan att göra någonting med. Kanske lugg, men inte så som jag hade för hur många år sedan vara det nu? Utan snyggare. Och kanske inte så rakt av som den var. Kanske uppklippt och lite page-aktigt eller kortare bak och längre fram och lite flikigt. Eller låta det växa ut och klippa upp det så att det ser kängre ut. Eller....

Men färgen har jag äntligen fått klart för mig. Det blir rött igen. Mycket rött. Jag gillar svart men mitt hår är så himlans bra att hårfärg bara rinner av mina hårstrån och då är svart en dålig idé för det gör att det bara ser grått och ännu mer slitet ut. Rött däremot är ganska ok att färga om man har sånt hår som gör att hårfärg bara rinner av. När det är rött fasas det ut på ett bättre sätt och det gör inget att jag inte färgar håret så ofta som det skulle behövas för att hålla det snyggt. För det ser ganska bra ut ändå. Men då måste jag lägga i lite blekning innan för nuförtiden finns det inte röd hårfärg att köpa för allt ska vara sååå natuuuurligt och rödbrunt att jag smäller av. Så jag har köpt intensivtoning hos frisören. Och då måste jag bleka det lite innan för annars rinner det av på två tvättar. Så jag har köpt svart också. Utifallatt jag kanske skulle ändra mig...

Det enda som är säkert är att jag ska göra detta innan den 28 maj då vi har kick off med jobbet och det låter som en bra deadline.

Så vi får väl se hur det blir.

Om det blir.

Dagens (Årets) absolut veligaste?

1 kommentar:

Fifi sa...

Ja, han är helt ljuvlig!

Jag gillar inte heller frisörer, fast för ett tag sen bestämde jag mig för att klippa av mitt långa hår och den här gången blev jag faktiskt nöjd med både frisören och frisyren!