13 juni 2011

Gamla dagböcker

Vad gör man med sina gamla dagböcker? Läsa dem och slänga? Inte läsa dem och slänga? Spara dem till man blir gammal och grå för att läsa om gamla kärlekar och ångest?




Bildlån


Jag är i valet och kvalet för att jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Kanske ska jag spara dem tills jag vet. Kommer jag att vilja läsa dem någon gång? Jag började läsa för ett tag sedan och det är ju inte roligt. Ofta skriver jag om saker jag mår dåligt över och det är ju inte alls roligt att läsa om igen. För antingen har jag släppt det och gått vidare (och då vill jag ju inte bli påmind om eländet igen) eller så kommer känslan tillbaka och jag kommer i den sinnesstämningen igen.


What to do, what to do?


Vad har ni gjort med era? Har ni gjort något? Eller bara slängt?


Hilfe!!

3 kommentarer:

elle sa...

Jag har sparta mina dagböcker, från årskurs ett och framåt. De ligger inlåsta i stor trälåda. Jag ångrar dock att jag slutat skriva sedan några (många..?) år tillbaks,,, Någoning värt att skriva ner borde det åtminstione finnas varje månad..? Men vem skriver man för..? Vill jag att kiddsen ska läsa allt, vill jag själv läsa allt..??

Fifi sa...

Jag brukar inte skriva dagbok, men under en period för flera år sedan då jag mådde väldigt dåligt skrev jag lite varje dag. När jag hittade den boken efter några år blev jag fan rädd för mig själv. Nu vet jag inte var boken är, men jag tror att jag har sparat den.

Anonym sa...

Spara dom. Jag kommer att bli känd. Då är det bra att kunna sälja mitt liv/RF