10 juni 2011

Helgplaner

I ungefär två års tid har jag rensat ut hemma. Ni vet rensat sånt som man bara sparar av nostalgiska skäl och som man inte slänger för att man inte kommer sig iväg till någon återvinningsstation. Jag har behövt åtskilliga bortrensningar för att varje gång hittar jag mer saker som jag kan slänga. Bara garderoben har i år fått 5 eller 6 genomgångar.

I Lerum är det så att vi har återvinningsstationer för papper, glas, metall och kläder till Myrorna överallt i kommunen. Men om du vill slänga annat, som glödlampor, porslin, elektriska saker och sånt måste du ha bil för den återvinningen ligger kanske en mil utanför stan med väldigt små möjligheter till kollektivtrafik.

I alla fall har jag under dessa två år slängt massor. Men nu i helgen ska jag stå på loppis på Heden i Göteborg och sälja iväg saker. Jag har stått på loppis en gång innan i Luleå och det är jättekul och jag hoppas att jag får sålt iväg allt. Jag tänker som så att billiga priser gör det inte helt omöjligt.

3 kommentarer:

Fifi sa...

Jag har så svårt för att göra mig av med saker. Har tänkt att jag borde sälja på loppis, men jag vet inte om jag skulle klara av att se främmande människor köpa saker som jag har tyckt om. Jag är kanske lite knäpp.

I min iPhone är min blogg helvit och ser helt annorlunda ut och en bloggläsare sa att den är hellila i hennes iPhone. Jag fattar inte riktigt logiken där eller varför det skiljer sig åt. Vad fin din blogg har blivit förresten!

Erika sa...

Det är skönt att rensa ut, men några enstaka gånger har jag ångrat att jag gjort mig av med ett visst plagg.
Just nu så saknar jag en vit/grå blommig kavaj och en vit spetsklänning som jag vet att jag gav iväg till myrorna för flera år sedan.
Så nu tänker jag efter lite extra innan =)

elle sa...

Det är skönt att rensa, blir tyvärr för sällan... Hoppas loppisen gick bra!