16 juli 2010

Trattkatt på bättringsvägen i siffor

Idag var jag till Blå Stjärnan för 7:e gången med Märta. Read my lips - Sjunde!

Nu tog de bort det 2:a dränaget hon haft. Andra!

Hon avslutar sin 4:e antibiotikakur på söndag. Fjärde!

Hon avslutar sin 2:a smärtstillande kur idag. Andra!

Pappan kom hit för 5:e gången för att skjutsa oss. Femte!

Det tar 1 timme att köra från Varberg hit. Det blir 10 timmar. Tio!

Det är 10 mil enkel väg. Det blir 100 mil. Hundra!

Plus att det är 5 mil tur och retur till Blå Stjärnan hemifrån. Där har vi alltså 45 mil till.

Sen ska vi inte prata om kostnaden alls. Men dyrt som skam har det blivit. Mycket dyrt. Tur att jag har försäkring på skrället.


3 kommentarer:

Magnus J sa...

Jag var där klockan 8, när var du där? =)

Antibiotikan på tassen, är det enklaste sättet?

Lindslay sa...

Nja, inte på tassen direkt. Men hon har haft en/flera inflammationer och då får hon ju antibiotika. I munnen.

Jag var där vid tre :)

Erika sa...

Ja det är tur att man har försäkring när det händer något.

Min vovve hade livmoderinflammation och blev opererad igår. Så nu håller jag tummarna för att läkningen går bra.