21 juli 2010

Vissa saker...

...vill man helst slippa som kattägare.

Vi har ju de självklara sakerna som:
  • att de blir dåliga och ni vet... använder nåt av de nio liven
  • att de rymmer och inte kommer hem
  • att de är überaktiva på nätterna och SKA ut fyra på morgonen. Varje natt.
  • osv osv

Sen finns de små, små sakerna som man kanske inte tänker på som kan vara ack så otrevliga.

  • när de får mask som man upptäcker genom att man inte tänkt att det är dags att avmaska och det kryper ut en vit spaghettiliknande liten en ur rumpan...
  • ...eller ur nosen eftersom att de ofta kräks när de har mask och då kan det komma ut den vägen med.
  • när de inte vill äta en viss typ av mat och bara stenvägrar och vänder vid matskålen med trotsig min. Ja, de kan visst se trotsiga ut, jag lovar.

  • när de är dåliga och man måste ge dem medicin. Det är banne mig inte lätt. Nästan omöjligt vill jag påstå.

Men oftast är de så fina så.

1 kommentar:

Erika sa...

Mask är äckligt, har nyligen avmaskat mina men de käkar möss och sorkar som attan så det blir väl snart dags för avmaskning igen. Men tänkte försöka avvakta till hösten.

Sv. Ninja har fått tillbaka aptiten nu så det ser ut att gå åt rätt håll.