20 augusti 2010

Rensningsprocess

Ojojoj, vilken rensningsprocess jag känner att jag kommit in i. Det började efter helgen med en världens förkylning. Utrensning tänker jag med mitt nya positiva tänkande. Men sen så har det hänt nåt i huvudet på mig och jag bara måste rensa ut här hemma. Jag är hemma idag och är "sjuk" så jag täntke ta mig an följande saker:
  • Min bokhylla som är överbelamrad med saker "från förr" som jag aldrig gör någonting med men som jag inte heller velat slänga. Nu ska de slängas!

  • Mitt helvetesskåp i köket. Ni vet de skåpet där plastbyttor är i. Jag har för övrigt inte bara plastbyttor där utan gamla och nya räkningar, inredningstidningar (de ska få flytta upp i bokhyllan), Ica Buffétidningar (man kan ju hitta ett bra recept... eller inte), mina målargrejer (målningen som jag för övrigt ska ta upp igen) och en massa annat skräp.

  • Mina garderober i hallen som innehåller ytterkläder och skor (ja, jag ska slänga lite skor tror jag) men också verktyg, returtidningar, pysselsaker i en oändlig röra.

Jag tänker inte göra som fröken Cupcake men jag tänker ändå inleda min höst (ja, för nu är det faktiskt det tycker jag) med att rensa ut allt skräp som jag hittills hållit kvar med stor sentamentalitet och separationsångest.

Igår när jag äntligen kom hem från jobbet (min chef fick det hela att dra ut på tiden lite eftersom att det tog så lång tid för henne att bli färdig och sen så krånglade det, som vanligt, när jag skulle skicka iväg alla pengarna) tog jag tag i att rensa garderoben för femte gången i år. Nu rök klänningen jag använt en gång på ett bröllop som är alldeles för stor och som jag aldrig gillat axlarna på, de två tunikorna jag köpte i helt fel färg som jag tänkt färga i fem år nu men det blir aldrig av, den vita skjortan jag aldrig använt för att den blev för ful när den äntligen passade och massor av (tre stora kassar) andra kläder av samma anledning.

Sen började jag läsa Rensa i själen av Jane Scrivner och det känns så bra.


När jag är klar ska jag nog rensa bloggen med. Kanske till och med rensa bort den och börja om. Jag tror det. Eller jag är ganska säker.

Positiva tankar!

2 kommentarer:

Tove sa...

Näe fröken Noona, det är INTE höst ännu! Jag VÄGRAR!!!

Lindslay sa...

Hm, jag ber så hemskt mycket om ursäkt kära du. Idag är det ju strålande sol så jag tar tillbaka det :)