03 augusti 2010

Utmaning

Jag hittade en utmaning hos Erika som hon gjorde för länge sen, men jag har som tidigare sagt inget annat för mig än att få tiden att gå så her it goes:

Tio första

Första bästa kompis: Malin och vi var bästisar på dagis.
Första bil: vit Volvo 740
Första kärlek: Robert hette han, också på dagis.
Första husdjur: En kanin som hette Mimmi, som inte egentligen var min men som bodde hos mina tremänningar och som jag träffade en gång.
Första semester: mamma har berättat att hon och jag åkte tåg till Murjek när jag var en månad gammal. Är det semester?
Första jobb: Sommarjobb - Badvakt på Aronsbadet i Luleå
Första köpta skiva: Carola - Främling
Första riktiga kärlek: John - ett rikspucko
Första piercing: överläppen, har inte kvar
Första konsert: Nån på högstadiet

Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Vin
Senaste bilfärd: Lånade Kalles bil oc hkörde hem och tillbaka till stan.
Senaste filmen du såg: Ja, vad hette den... på tv för någon dag sen med Bruce Willis och Amanda Peet bla.
Senaste ringda telefonsamtal: Mamman
Senaste bubbelbadet: Så länge sen, jag tror att jag lånade pappans badkar för något år sedan.
Senaste spelade cd: Anna Ternheim - Leaving on a Mayday
Senaste kyss: Oj... hm... ja... det var ju just det...
Senaste gången du grät: I går till what ever det nu var, är lite snyftig nu då va...
Senaste måltiden: Köttfärsgryta nyss

Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Yes, tyvärr. Rekommenderar det inte.
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Haha, eh... ja...
Fastnat med blicken i någons urringning: Antagligen
Fått ditt hjärta krossat: Jamenja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Jorå... det var ju den gången jag liksom blev tagen på sängen med en förlovningsring och kunde inte säga nej fast jag egentligen tänkt göra slut.
Haft ett one night stand: Ja
Busringt till någon: Ja, när jag var liten.

Sex saker du gjort idag (Här glömde vi nog nummer 7... )

1. Solat
2. Ätit
3. Plockat hallon hos grannen
4. Tvättat ett linne som jag har fått rödvin på
5. Lysnat på Kent. Ja, hela dagen...
6. Försökt läsa en bok som jag inte vet om jag gillar ännu.

Fem favoritsaker utan rangordning

1. Sängen
2. Katterna (Just här räknas de som saker)
3. Mina nya joggingskor
4. Min kamera
5. Mina skivor

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Syster
2. Jeanette
3. Tove
4. Robert

Tre val
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar!
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. Få barn
2. Gifta mig

En sak du ångrar

jag har gjort många saker som man kanske ska ångra, men jag ångrar dem inte. Jag tänker bara inte göra om dem. Så ofta...

Jag utmanar: Alla som har lust att fördriva lite tid

1 kommentar:

Erika sa...

Kul att du gjorde den där listan =)

Sv. Ja, minnena kan man alltid plocka fram även om det inte är samma sak som att ha personen här.