31 maj 2011

Semester igen

Jag har inte varit uppe i Luleå sedan julen 2008. Det är liksom på tiden att jag åker har jag tänkt ett bra tag. Så nu åker jag. I morgon. En snabbis med mycket inplanerat. Planeringsfreak som jag är har jag såklart gjort ett schema för dagarna.

Onsdag
Planet från Landvetter går 17.15.
Och landar 18.45 i Luleå.
Åker till syster för att kramas, titta på hennes lägenhet och presentera den underbara mannen.
Det finns en viss chans att man kan få dricka lite vin också.
Sover gott i hennes dubbelsäng.

Torsdag
Går upp för att äta frulle på Comfort hotell där syster jobbar.
Åker tåg till Murjek (Järnvägsknut med 80 invånare där pappan är uppvuxen).
Mamman hämtar oss och vi åker till Jokkmokk (Dit mamman av någon outgrundlig anledning flyttat).
Här har vi ett antal timmar som det inte finns någon plan för. Antagligen bara äta och prata. Bara det är ju en bra plan i och för sig.
Det finns en även här en viss chans att man kan få dricka lite vin också.
Sova gott i mammans stenhårda bäddsoffa.

Fredag
Upp tidigt och äta frulle.
Ta bilen med mamman, systern och den underbara mannen till Suorvadammen. Jag har någon konstig fascination av vatteningenjörskonst som jag inte kan förklara.
Äta middag och sova gott.

Lördag
Åka bil från Jokkmokk till Boden och hälsa på kusinen.
Åka till Luleå och ha fylliårfest för systern.

Söndag och måndag
Här är det ganska öppet och inget inplanerat. Det känns konstigt. Men jag kommer nog på någonting.

Inga kommentarer: