08 maj 2011

Virrig eller hörselskadad? Det är bara att välja.

Ibland hör jag dåligt. Vanlig samtalston i en surrig miljö gör att jag ibland inte hör någonting. Lite jobbigt men funkar oftast. I fredags när vi satt på bussen påväg till Köpenhamn hade vi följande diskussion.

M: När är Kristihimmelfärd? Den andra juni?

Jag: Nej, vi skulle ju vara där torsdag till måndag, för den är röd.

M: Va? Men torsdagen är röd.

Jag: ( tar fram mobilen för att visa i kalendern när vi skulle åka till Berlin) Torsdag till måndag sa vi ju.

M: Men då är torsdagen röd. Strunt samma.

Jag: Nej, vi skulle ju ta ledigt på fredagen och åka hem på måndagen.

M: Va? Jag försöker skriva till Anne när Kristihimmelfärd är och att vi har en klämdag på fredagen.

Jag: Jaha, jag trodde du undrade när nationaldagen var.

M: Nej (skakar på huvudet)

Jag: Säg till om det är nåt mer du undrar över.

M: Då frågar jag Wikipedia.

Inga kommentarer: