19 juli 2011

Depressionslista

Jag hittade en lista hos Elsa Billgren. Hon kallade den inte för depressionslista. Jag valde det själv för att det är lite deprimerande idag tycker jag.

Jag heter Linda och mina föräldrar valde det namnet för att det inte går att göra ett smeknamn på det. Min mamma är inte så mycket för smeknamn.

Jag är för tillfället otroligt trött och när jag är otroligt trött blir jag alltid lite ledsen.

Jag är duktig på att komma ihåg siffror och steka pannkakor.

Jag tycker inte om att vara ledsen.

Jag är jättedålig på att hålla ordning på pengar.

Jag läser bloggar av människor jag känner, inte känner och som jag tycker skriver braiga saker.

Jag gillar att laga mat. Jag älskar mat.

Jag sjunger när allt som oftast. Ganska mycket och ganska dåligt.

Jag älskar min pojkvän och mina katter.

Jag önskar att allt kommer att bli bra med min Berlinflytt.

Jag är inte speciellt bra på att att dammtorka. Det är bland det tråkigaste jag vet i hela världen. Jag suger hellre upp dammet med dammsugarens lilla borste istället.

Jag pratar ofta med min mamma i telefon.

Jag tycker om att sitta på min altantrapp på kvällarna och bara titta på min trädgård. Den är inte mycket att skryta över, tvärtom. Men det är skönt att bara sitta och finulera i ensamheten.

Jag är beroende av att få nojja över saker och ting. Jag är en drama queen.

Jag har på mig något så osomrigt som svarta strumpbyxor, svart kort kjol, svart linne och en svart kofta. Om jag hade haft lite färggladare kläder på mig idag hade jag kanske mått lite bättre.

Jag dricker helst rödvin.

Jag lyssnar på deppmusik för att spä på den lilla tisdagsdepressionen jag för närvarande har.

Jag blir arg på människor som behandlar djur illa. Det är lite nackskott över mina tankar då.

Jag är rädd för att M ska lämna mig.

Jag kan inte förstå hur jag ska göra för att må bättre idag.

Jag är pinsamt dålig på huvudräkning.

Jag är uppväxt i ett rött trähus med svarta knutar ända tills mina föräldrar bestämde sig för att skilja sig. Då blev det istället ett gulbrunt hyreshus i plåt.

Jag har hål i öronen, men jag använder nästan aldrig örhängen.

Inga kommentarer: