01 juli 2011

Kattbok

När jag brutit handleden och var opererad förra året kom min mamma och hälsade på mig. Hon tänkte att hon skulle hjälpa sin stackars klant till dotter under två veckor. Hon kom hit på tisdagen. På onsdagen fick hon ett anfall av magkatarr och var helt utslagen resten av tiden. Hon var i allafall billig i drift när hon var här. Åt blåbärssoppa och vitt bröd hela tiden.

Men i allafall så fick jag en present av henne och syster. En minikattbok med bilder av katter och texter som beskriver katter så otroligt bra och roligt.



Den här är min favorit:




Nu ska jag fortsätta att hitta på saker så att jag slipper att packa väskan. Hittills har jag:



  • Färgat ögonbrynen. Gud så bra det blev. Att jag inte gjort det innan. Själv alltså. På salong blir det ju lite hejkon bejkon av det hela tycker jag. Och det är mycket billigare att göra det själv med. Och hur enkelt som helst.


  • Klippt gräset.


  • Gått loss med trimmern i trädgården.

  • Ätit lunch.



  • Surfat runt bland bloggar. Som jag förövrigt inte gjort på en hel vecka eftersom att syster varit på besök.

  • Skrivit en lista på vad jag vill se i Berlin och mailat till M. Som ringde upp, skrattade, och sa att det var en gedigen lista och att han skulle maila den vidare till de i Berlin så att de fick se vad vi (läs jag) vill se. Och jag tycker ändå att den listan är liten. Jag skrev inte ens ner alla shoppingställen jag ville gå till.

  • Pratat i telefon med en släkting. Eller ja, det är komplicerat....

  • Sopat trappan och köket.

  • Tvättat tre mattor.

  • Solat lite.


  • Pratat i telefon med pappan.

  • Pratat i telefon med Jeanette.

  • Pratat med tjejerna och klappat dem ordentligt. Och pussat på dem och kramats med dem.

Inga kommentarer: