13 juli 2011

Uppdrag fylliårfest

M har fyllt år. 30 blev han. Nu är han på min sida. Det gillar vi.




Jag har fått i uppdrag att göra en sallad till lördagens fylliårfest. Så jag göra nog min potatissallad som jag egentligen är lite trött på, men som ingen förutom M och en annan M har ätit så det blir nog bra. Visst får man göra en överraskningstårta också? En jordgubbstårta? Jag menar, fyller man år på sommaren är en jordgubbstårta för bövelen obligatorisk.




Bildlån


På lunchen handlade vi fylliårfestprylar. Ett luftgevär och måltavlor. Sedan innan har vi ju kastknivar. Sen kommer det en luftpistol också. Och M kommer att göra sin otroligt goda (och mycket starka) bål med spritinlagda frukter. Jag kommer att ha skiotskoj!


Parentes: Om man googlar på fylliårfest kommer min bara min blogg upp. Innebär det att jag uppfunnit ett nytt ord? Och kan man få med det i SAOL då?

Inga kommentarer: