18 juli 2011

Mastodontlista

Jag hittade en lista hos Killmamman som jag tänkte ge mig på.

1. Hur gammal är du om fem år?

40 är det visst då.

2. Vem var den sista du träffade?

En jobbig anställd.

3. Hur lång är du?

166. Jag har vuxit en halv centimeter när jag gick ner i vikt.

4. Vilken var den senaste film du såg?

Serendipidy.

5. Vem ringde du senast?

Supporten för lönesystemet.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?

"Hallå där Smulan :) Jag glömde ju säga att du skulle ha en underbar semester och hoppas att stugan är supermysig. Vi ses! Kram" till en arbetskompis.

7. Vad är dagens planer?

Jobba till fem och sen gå till Hobbex för att köpa ammunition till ett luftgevär.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Det beror helt på. Syster får bara sms eftersom att hon aldrig svarar. Om jag bara ska meddela någon nåt så blir det sms. Om jag ska prata blir det att ringa.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?

Skilda.

10. När såg du senast din mamma?

I början av juni när jag var uppe i Norrland och hälsade på.

11. Vilken ögonfärg har du?

Bruna.

12. När vaknade du idag?

Kvart i fem av en svart katt som ville meddela att hon minsann ville gå ut. Men jag klev inte upp förrän halv åtta.

13. Har du någon gång hittat en katt?

Inte hittat. Men väl sett en eller föralldel flera som säkert varit på villovägar från en ägare.

14. Vilken är din favoritplats?

Plats, plats, plats... hemma tror jag.

15. Vilken plats föredrar du minst?

Usch, nu är det nog jobbet faktiskt.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Oj, mycket bra fråga. Jag har en aning men är inte säker. I ett hus ute i skogen i Tyskland med M.

17. Vad skrämde dig som barn?

Den TV-serien där en kvinna blir iknuffad i vattnet av sin man och hans nya kvinna och så blir hon uppäten av en krokodil. Trodde de, men hon flöt iland och läkte och kom tillbaka och ingen kände igen henne. Jag var livrädd för krokodilerna.

18. Vem fick dig att skratta senast?

En arbetskompis.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?

Ohnej, jag har allt flera men ingen spelare.

20. Har du stationär eller bärbar dator?

En trasig laptop, räknas det?

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Utan.

22. Hur många kuddar har du i sängen?

Hemma har jag tre, i lillstugan två och hos M en.

23. Vilka landskap har du bott i?

Norrbotten och Västra Götaland.

24. Har du någon gång spytt på fyllan?

Verkligen. Inget jag är stolt över, men ja.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Inne är jag helst barfota.

26. Är du social?

Jorå, det vill jag allt tycka att jag är.

27. Vilken är din favoritglass?

Ben & Jerry’s Cookie Dough.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?

Sluta jobba där jag jobbar.

29. Tycker du om kinamat?

Mja, sådär. Inte så att jag äter det ofta men det är inte dåligt.

30. Tycker du om kaffe?

Ja.

31. Vad dricker du till frukost?

Kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida?

Inte i sängen, men jag ligger gärna på min högra sida.

33. Kan du spela poker?

Kan och kan och kan. Jag vet nog hur man gör.

34. Tycker du om att mysa?

Ja. Men inte hur mycket som helst.

35. Är du en beroendemänniska?

Ja, det är jag nog. Men inte beroende av människor. Bara kaffe och snus.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Inte känner, men det finns en på mitt jobb som är född samma dag som jag.

37. Vill du ha barn?

Det har jag inte bestämt mig för ännu.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska och lite tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Ja, när jag praktiserade inom hemtjänsten när jag pluggade.

40. Föredrar du havet eller en pool?

Havet.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Mat tror jag. Älskar mat.

42. Äger du dyra smycken?

Nej, verkligen inte.

43. Har du någon gång testat att röka?

Ja, jag rökte förut och gjorde det faktiskt i helgen med. Och det var gott för första gången på flera år. Farligt kände jag...

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?

Vatten.

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Det är nog faktiskt M.

46. Välj ett ärr på din kropp?

Jag har sju ärr på handleden efter min handledsoperation.

47. Vad har du för ringsignal?

Coldplays Clocks.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?

Inte jag, men mamma har.

49. Flirtar du mycket?

Inte det minsta.

50. Vart togs din profilbild för din blogg?

På en Coldplay-konsert.

51. Kan du byta olja på bilen?

Inte byta, men väl fylla på.

53. Vilken var den senaste bok du läste?

Lonely Planet - Berlin.

54. Läser du dagstidningen?

Nej.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.

56. Dansar du i bilen?

Jag har ingen bil, men jag ser det som lite svårt att göra.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?

Det var nog P4 när jag åkte bil med pappan.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

MACKINAC-ISLAND

59. När var du i kyrkan senast?

Det var på ett dop i maj förra året.

60. Vilka personer utmanar du?

Den som känner sig utmanad.

Inga kommentarer: