11 juli 2011

Sista semesterdagen

På sin sista semesterdag är det naturligtvis nödvändigt att göra någonting roligt. Så dagen började med pendel till stan för att möta M och äta lunch på Solrosen. En dålig sak med sommaren är att mycket har semesterstängt så vi gick till Linnégatan och åt en supergod sallad på en uteservering istället.

Sen gick vi en sväng till Emmaus. Att jag aldrig går in dit går över mitt förstånd. De har ju massor av bra kläder. Synd att jag inte var ute efter något speciellt. Men jag kommer definitivt att besöka dem igen.

Efter det gick vi till Skottsskogen för att titta till älgbebisarna och se om de vuxit till sig lite. De var så söta. De låg bredvid varandra i exakt samma ställning och mumsade på lite gräs.

Sälmatningen hann vi också med. Nu p sommaren när det är så mycket folk där har pratar djurvårdaren i en mikrofon och berättar om sälarna. Jag kommer inte ihåg vad den äldsta hette men han var 33 år. De kan visst leva i upp till 35 år så han var riktigt gammal. Men den yngsta... Hujeda mig så söt! Den föddes igår eftermiddag. Hur gullig som helst. Vägde hela 10 kg. Mamman simmade ovanför den, som låg ovanpå den.

Så nu har jag stillat mitt djurbehov för denna veckan.

Sen sa vi hejdå och jag tog mig en sväng till Myrorna och hittade två presilanger till M som har fylliårdag imorrn. En indisk kokbok och en grön skjorta. För hela 75 kr. Som hittat. Själv fick jag mig en höst/vårjacka. Perfekt eftersom att min andra är lite för stor.

Ikväll blir det kastknivsmåltavlebyggande i min trädgård. Vi köpte kastknivar i Berlin och tänker börja träna det. Skitskoj! Men säkert otroligt svårt. Återkommer med detta.

Summa summarum en otroligt bra dag!

1 kommentar:

Fifi sa...

Åh, jag har inte tittat till älgbäbisarna sen de var helt nykläckta! Och jag har inte varit på säl- eller pingvinmatning en enda gång, nu har jag ett mål med morgondagen :) Om jag inte ska envisas med att sova middag…Haha, lägga sig 21 OCH sova middag!